Technoboost escape

Met de 3de graad nemen we deel aan  'Escape from your school!' van TECHNOBOOST. Het sector overschrijdende project Technoboost wil de โ€˜techโ€™ in West-Vlaanderen maximaal promoten door acties op te zetten die de industriรซle sector in het voetlicht plaatsen. We krijgen dit schooljaar 6 challenges voorgeschoteld  rond verschillende onderwerpen: elektriciteit, mechanica, voedingsindustrie, textiel, chemie,โ€ฆ.

Onze eerste challenge heeft de bedoeling om de leerlingen te laten kennismaken met de textielsector. De leerlingen ontdekken het belang van textiel in hun dagelijks leven. Ze moeten zelf op onderzoek uit en leren ook specifieke technische systemen kennen. We konden kiezen uit het ontwerpen van een parachute of van een weefmachine.