Fietshelm - onderzoek !

Anouck en Sander hebben een onderzoek gedaan. Ze wilden te weten komen wie van de leerlingen gรฉรฉn fietshelm draagt. Ze hebben een enquรชte gemaakt en alle leerlingen van de lagere school hebben die ingevuld.

Benieuwd naar de resultaten?

Hieronder delen we de resultaten met jullie!

• Maar liefst 48 leerlingen dragen WEL een fietshelm. Dat zijn 23 jongens en 25 meisjes.
  • Helaas dragen ook 18 leerlingen GEEN fietshelm. Dat zijn 7 jongens en 11 meisjes.
  • Er zijn ook 17 leerlingen die SOMS een fietshelm dragen. Daaronder zijn 3 jongens en 14 meisjes.

Anouck en Sander willen ervoor zorgen dat ALLE leerlingen binnenkort een fietshelm opzetten.

Door het onderzoek zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze vooral de meisjes moeten overtuigen om steeds een helm op te zetten.

Binnenkort kunnen jullie hun zelfgemaakte affiches op de school bewonderen!