Strapdag

Dag iedereen,

Mijn naam is Iben en ik ga jullie vandaag voor de allereerste keer de klasblog proberen te brengen, zelf ben ik nog niet 100 procent vertrouwd met hoe alles in zijn werk zal zitten. Het zou de bedoeling zijn dat er elke week ÊÊn klasgenootje iets meer komt vertellen over een schoolactiviteit.

Ik heb daarom gekozen voor onze Strapdag, deze was net iets meer dan een week geleden namelijk op vrijdag 18 september.

De bedoeling van strapdag is dat er zoveel mogelijk kinderen naar school stappen of trappen. Dat trappen is dus met de fiets.

Voor mij was er niet veel anders want ik kom meestal wel met de fiets, dat doe ik graag.

Als ik het mij goed herinner was bijna heel de school met de fiets gekomen.

De volledig speelplaats stond bijna volledig vol.

Elk jaar moeten we dan een uitgestippelde route fietsen op de parkeerplaats naast onze school. Op die route moet je dan tonen hoe goed je je fiets beheerst. Scherpe bochten nemen of je evenwicht behouden op de plank die kan kantelen.

Ik dacht dat er andere jaren ook mensen van de gemeente aanwezig zijn om een controle te doen van je fiets. Of je verlichting het wel doet en zo. Of de remmen goed werken.

Maar dit jaar waren deze mensen niet aanwezig, ik denk dat het door de corona komt.

De corona heeft dus op veel zaken invloed.

Hopelijk vonden mijn klasgenoten het een leuke activiteit die strapdag. Ik alvast wel!

Iben