Terug naar school na corona.

Terug naar school na de Corona!

Terug naar schoolโ€ฆ Dat is vandaag heel anders dan normaal.  Naar de winkelโ€ฆ. heel anders dan normaal.  Niets is meer hetzelfde als vroeger, alles is anders.

Het nieuwe normaal noemen ze dit.

Mijn leven zag door een beslissing van de regering van de ene dag op de andere dag anders uit. In het begin was het allemaal een beetje wennen: je ouders zijn er altijd, je krijgt online les of je moet naar de noodopvang op school. Ik moest gelukkig niet naar de noodopvang op school want mijn ouders werken niet in de zorg en konden van thuis uit werken. De eerste weken kregen we huiswerk dat we over een week moesten spreiden, later kregen we elke dag huiswerk. Dit gedurende 2 maanden โ€ฆ dat was heel lang. Je kon ook niet veel doen in je vrije tijd, want alles was gesloten. Geen terrasje gaan doen, niet gaan spelen bij je vrienden, je mocht en kon niks doen.
Alleen in uw kot blijven. Want dat zei de minister ons: BLIJF IN UW KOT!
Als je naar de winkel gaat moet je een mondmasker dragen en afstand houden. Het jammere is dat niet alle mensen de regels respecteren.

Nu is er niet zo lang geleden beslist dat je eigen bubbel mag hebben . Je mag 4 mensen kiezen om te bezoeken of zij jou. Eenmaal gekozen mag je niemand anders kiezen: het moeten altijd dezelfde mensen zijn. Maar sommige mensen respecteren dat weeral niet :(

Ik ben blij dat ik nu weer naar school kan gaan en dat de regels wat versoepeld worden. Ik hoop dat iedereen gezond blijft en dat deze corona tijd snel voorbij is!
We komen hier samen doorheen!

Anika
L6