Paasknutsel 4de leerjaar
We toverden een plastic flesje en waterballon om tot een leuke paashaas. Met behulp van ijzerdraad creëerden we oren, armen en benen.
We toverden een plastic flesje en waterballon om tot een leuke paashaas. Met behulp van ijzerdraad creëerden we oren, armen en benen.
We leerden over oppervlaktematen. Het overige brood van het Sober Maal toverden we om in croutons voor in de soep.
Wekelijks lezen de kinderen in niveaugroepen. Hoor je een foutje? Dan klop je een keer op de tafel en wordt de zin opnieuw gelezen.
Proficiat jongens en meisjes voor de geweldige organisatie van ons smulstandje! Knap gedaan!
De organisatie Joetz leerde ons over de omgekeerde voedingsdriehoek. De kinderen leerden ook hoe ze zelf een gezonde brooddoos kunnen samenstellen.
De kinderen konden kiezen uit drie opdrachten: een tas naaien, een eiland tekenen of een knikkerbaan bouwen!
Voor ieder wat wils!
We leerden deze namiddag in verschillende hoeken over vormgedichten, naamgedichten, collagegedichten en stiftgedichten.